خانه | پزشکی و سلامتی | ۳ حرکت ورزشی برای بهبود گوارش در ماه رمضان

۳ حرکت ورزشی برای بهبود گوارش در ماه رمضان

قدم اول برای بهبود گوارش در ماه رمضان

در ماه رمضان مدت زمان زیادی را گرسنه می مانیم و بعد از افطار نیز پرخوری می کنیم و بلافاصله بعد از غذا می خوابیم. نتیجه ی این پروسه در ماه رمضان، نفخ و احساس سنگینی است.
دلیل این سنگینی چیست؟ گاز و برگشت اسید معده. به جای قرص خوردن یا ولو شدن روی مبل، به دنبال درمانی طبیعی و سنتی برای مشکلات گوارشی خود باشید.
۱۵ دقیقه تمرین یوگا می تواند دردهای گوارشی شما در ماه رمضان را  تسکین دهد. بدون این که خسته شوید، می توانید این حرکات یوگا را که اکنون به شما معرفی می کنیم، امتحان کنید.

شروع تمرین های بهبود گوارش

می توانید تمرین را با حالت خوابیده به پشت شروع کنید.

قدم اول برای بهبود گوارش در ماه رمضان

با چند نفس عمیق در این حالت، بدن خود را شارژ کنید و برای تمرین آماده شوید. سپس،  حالت های نشسته و پس از آن، حالت های ایستاده را انجام می دهیم.
برخی از حالت ها همچون حالت پل، حرکاتی کششی هستند که اندام های شکمی را تحریک می کنند.
حالت های چرخشی هم شکم را ماساژ می دهند و عضلات آن را تقویت می کنند و درمانی عالی برای رفع گاز، نفخ و یبوست هستند.
حالت های دیگر، عضلات کمر، گردن و ستون فقرات را تقویت می کنند. زمانی که سیستم عصبی در آرامش باشد، شما هم فشار کمتری را احساس می کنید. این حرکات برای همه ی قسمت های بدن مفید هستند و گوارش را بهتر می کنند.

۱- حالت بغل کردن زانو

این کشش ساده برای رفع نفخ و گاز و تسکین دردهای ناشی از آن ها مفید است.

قدم اول برای بهبود گوارش در ماه رمضان

نحوه ی انجام حرکت: به پشت دراز بکشید، بدن را شل کنید و همزمان با دم، دست ها را روی زانوها بگذارید.
عمل بازدم را انجام دهید و زانوها را بغل کنید. زانوها را به این پهلو و آن پهلو، حرکت دهید تا کشش را به حداکثر برسانید. هر کشش را به اندازه ی پنج تا ده نفس حفظ کنید و سپس، زانوها را رها کنید. این حرکت را چند مرتبه ی دیگر نیز تکرار نمایید.

حرکت اصلاحی: تا جایی که می توانید، زانوها را بالا بیاورید. برای تغییر دادن کشش، می توانید کشش به پهلو را یکی یکی انجام دهید.
پای چپ را به پهلو بکشید و زانوی راست را بغل کنید و این حالت را به اندازه ی ۵ نفس عمیق یا بیشتر حفظ کنید. سپس، زانوی چپ را بغل کنید و پای راست را به پهلوی راست بکشید.

۲- چرخش ستون فقرات

از این حالت چرخشی برای آرام کردن شکم و تقویت عضلات آن استفاده کنید.

قدم اول برای بهبود گوارش در ماه رمضان

نحوه ی انجام حرکت: به پشت دراز بکشید، زانوها را بغل کنید و عمل دم را انجام دهید. همزمان با بازدم، با استفاده از دست چپ، زانوها را ‌به آرامی به سمت چپ و پایین هل دهید.
سپس سر را بچرخانید و دست راست را به پهلو صاف کنید. این حالت را به اندازه ی ۵ تا ۱۰ نفس عمیق، حفظ کنید. همزمان با دم، دست ها و زانوها را به مرکز بازگردانید. حرکت را به سمت مخالف تکرار کنید.

۳- حالت پل

این حالت وارونگی ملایم به افزایش جریان خون کمک می کند و شما را پرانرژی تر می کند.

قدم اول برای بهبود گوارش در ماه رمضان

نحوه ی انجام حرکت: به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید. دست ها را کنار بدن و کف پاها را روی زمین نگه دارید.
باسن را از زمین جدا کنید و بالا بیاورید تا کشش خوبی را در قفسه ی سینه احساس کنید. برای آن که گوارش بهتری داشته باشید، این حالت را انجام دهید.

منتظر حرکات بعدی باشید…

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Web Analytics