خانه | سینما و تلویزیون | مصرف مواد پروتئینی از بروز سردرد و ضعف روزه داری جلوگیری می کند

مصرف مواد پروتئینی از بروز سردرد و ضعف روزه داری جلوگیری می کند

یک متخصص تغذیه گفت استفاده از مواد پروتئینی در هنگام سحر از سردرد و ضعف در طول روزه داری جلوگیری می کند.ما در مجله اینترنتی پارسی وان درمورد مصرف مواد پروتئینی از بروز سردرد و ضعف روزه داری جلوگیری می کند، بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

دکتر مینو امینی افزود:

 

افرادی که در طول روزه داری دچار ضعف و سرگیجه می شوند باید :

 

در وعده ی سحری ۳۰ تا ۵۰ گرم گوشت بیشتر استفاده کنند،

 

زیرا با افزایش مصرف پروتئین، قند خون به آستانه طبیعی رسیده و از بروز ضعف، سردرد و سرگیجه جلوگیری می شود.

 

 

روزه داری

 

 

روزه داری در افراد دیابتی:

 

وی در خصوص روزه داری افراد دیابتی گفت:

 

افراد دیابتی که قند خونشان بالاست و از قرص های کاهنده قند و یا از انسولین تزریقی استفاده می کنند،

 

باید روزه نگیرند و یا اگر در طول روزه داری دچار لرزش تن می شوند روزه داری برای آنها مضر است، و باید افطار کنند.

 

 

روزه داری و نوجوانان:

 

وی در خصوص روزه داری نوجوانان گفت:

 

مصرف روزانه یک لیوان شیر و یا معادل آن برای نوجوانان توصیه شده است.

 

در هنگام افطار از گوشت، پنیر، تخم مرغ نیز استفاده گردد.

 

نوجوانان باید حداقل ۷ ساعت خواب آرام داشته تا ضمن بهره مند شدن از برکات ماه رمضان دچار کم خوابی نشوند

 

و بهتر است ساعات مطالعه درس آنان بلافاصله پس از صرف غذا باشد.

 

وی در ارتباط با تشنگی موجود در طی روز خاطرنشان کرد:

 

افرادی که در طول روزه داری دچار تشنگی می شوند، باید در سحر از میوه، سبزی و مایعات بیشتری استفاده کنند.

 

افراد در هنگام صرف افطار باید از مصرف زیاد آب پرهیز کنند، زیرا باعث رقیق شدن شیره گوارشی و دشواری هضم می شود.

 

به منظور پیشگیری از کم آبی، نوشیدن آب از یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر توصیه می شود.

 

مصرف سبزی ضد عفونی شده به هنگام افطار و مصرف میوه به هنگام سحر بسیار مفید است.

 

به هنگام افطار باید از مصرف تنقلات به مقدار فراوان جدا پرهیز شود.

 

روزه داری

 

در ماه رمضان غذا باید در دو وعده ی افطاری و سحر صرف شود به عبارت دیگر:

 

صرف افطاری و شام باید همزمان و با حجم کم باشد.

 

در فاصله بین این وعده و غذای سحر، آب و آشامیدنی های گوناگون به میزان کافی صرف و خوردن سحری برای همه به ویژه نوجوانان توصیه می شود.

 

افراد به هنگام افطار، روزه را باید با یک ماده غذایی مناسب همچون شیر، خرما، فرنی و چای کم رنگ آغاز و از آشامیدن آب سرد پرهیز کرده،

 

و حتی الامکان از مصرف غذاهای پرچرب و دیرهضم در هنگام سحر خودداری کنند.

 

برای پیشگیری از بروز یبوست، مصرف سبزی به صورت پخته و خام،

 

و استفاده از غذاهای ملین همچون خورش آلو و کرفس و آشامیدن مقدار کافی آب بسیار سودمند است.

 

از تغییرات ناگهانی و شدید در برنامه غذایی در طول ماه مبارک رمضان باید پرهیز کرد.

 

توجه به بهداشت مواد غذایی ضروری بوده و افراد از مصرف مواد غذایی مشکوک ،

 

غذاهایی که به طور کامل طبخ نشده و یا در خارج از یخچال نگهداری شده باید جداً خودداری کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Web Analytics