خانه | خانه داری | آشپزی | پوره سیب زمینی و گل کلم یک غذا سالم و کامل

پوره سیب زمینی و گل کلم یک غذا سالم و کامل

رژیم غذایی سالم با پوره سیب زمینی و گل کلماگر در این فکر هستید که کاهش وزن داشته باشید و در عین حال به بدن تان مواد مغذی و لازم را برسانید، دستور پخت پوره ی سیب زمینی و گل کلم با سس قارچ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
گل کلم و سیب زمینی ترکیبی لذیذی فراهم می کنند. علاوه بر این، آماده کردن آن فقط ۳۰ دقیقه زمان می برد و پیش غذا و غذای مناسبی برای سرو در مهمانی های آخر هفته است.
می توانید این پوره را در کنار مرغ گریل شده سرو کنید. اما به طور کلی، این پوره با هر غذایی که پوره ی سیب زمینی با آن سرو می شود، عالی است.

زمان آماده کردن: ۵ دقیقه
زمان پخت: ۲۵ دقیقه
مجموع زمان: ۳۰ دقیقه
مناسب برای ۴ نفر

ارزش غذایی

  • مقدار هر وعده: ۴/۱ دستور غذایی
  • کالری: ۲۷۷
  • چربی: ۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۴۱ گرم
  • قند: ۴٫۵ گرم
  • سدیم: ۴۲۰ میلی گرم
  • فیبر: ۵ گرم
  •  پروتئین: ۶٫۵ گرم

رژیم غذایی سالم با پوره سیب زمینی و گل کلم

مواد لازم برای پوره ی سیب زمینی و گل کلم

•    ۱۲۰ گرم قارچ
•    ۲ قاشق غذاخوری + ۱ قاشق غذاخوری کره
•    ۱ قاشق غذاخوری موسیر تازه، خرد شده (در صورت تمایل)
•    ۱ پیمانه آب سبزیجات
•    ۲ قاشق غذاخوری آرد
•    کمی نمک،فلفل و آویشن خشک
•    ۵ عدد سیب زمینی
•    ۱/۳ گل کلم

طرز تهیه

۱- سیب زمینی ها را در ظرفی پر از آب روی حرارت بگذارید تا بجوشند. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید تا سیب زمینی ها کامل بپزند.

۲- در این حین، گل کلم را در آبکشی استیل یا ظرف مخصوص بخارپز کردن قرار دهید و آن را روی ظرف سیب زمینی ها بگذارید تا بخار پز شوند. در ظرف را بگذارید.

۳- وقتی سیب زمینی ها و گل کلم کاملاً پختند، آن ها را در کاسه ای بریزید، کمی نمک، فلفل و یک قاشق غذاخوری کره اضافه نموده و با پوره کن له کنید. آن ها را کنار بگذارید و در ظرف را بگذارید تا گرم بمانند.

رژیم غذایی سالم با پوره سیب زمینی و گل کلم

۴- کره را در ظرفی که روی حرارت ملایم به بالا گذاشته اید، آب کنید. موسیر و قارچ را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت تفت دهید. آن ها را تا وقتی که قارچ ها نرم و قهوه ای شوند و مقدار زیادی از آب آن ها تبخیر شود، بپزید.

رژیم غذایی سالم با پوره سیب زمینی و گل کلم

۵- آرد را اضافه کنید و با همزن به خوبی هم بزنید و حرارت را ملایم کنید. مواد را یک یا دو دقیقه دیگر بپزید.

۶- آب سبزیجات را به آرامی بیفزایید و مرتب با همزن دستی هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. سپس آویشن را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

۷- حرارت را کم کنید تا مواد غل بزند ، حدود ۱۰ دقیقه ی دیگر مواد را هم بزنید تا به غلظت دلخواه تان برسد. اگر رقیق به نظر می رسد، می توانید مجدداً مقدار کمی آرد اضافه کنید. اگر خیلی غلیظ شده بود، آب سبزیجات بیشتری اضافه کنید.

رژیم غذایی سالم با پوره سیب زمینی و گل کلم

۸- چاشنی غذا، نمک و پودر فلفل سیاه تازه را بیفزایید. این سس را روی پوره ی سیب زمینی و گل کلم بریزید. می توانید باقیمانده ی این پوره را چند روز در طرف دربسته در یخچال نگه داری کنید.

نوش جان!

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Web Analytics